Bizi Arayın | 232 421 05 45

Periodontoloji

Dentalsancak Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği
Periodontoloji dişlerin çene kemikleri içerisinde tutunmasını sağlayan yapıları inceleyen bilim dalıdır. Bu yapılar dişeti, sement (kök yüzeyi) , alveol kemiği (çene kemikleri) ve periodontal membrandır.

PERİODONTOLOJİNİN ÖNEMİ ?

Dişleri destekleyen dokularda iltihap yada periodontal hastalık bulunması, hastalığın ilerleyen safhalarında dişlerde çürük olmaksızın dişlerin kaybına neden olabilmektedir. Periodontal tedavi diş hekimliğinde temel tedavidir. Hastaların kendi oral hijyenlerini sağlayabilmesini hedef alır. Halk arasında "dişetlerim kanıyor, dişlerim yaşım ilerledikçe yer değistiyor , dişetlerim çekiliyor, dişlerim sallanmaya başladı.." gibi şikayetlerin uzman bir periodontolg tarafından muayene edilmesi gerekmektedir. Diş etlerinin renginin değişmesi, dişetlerinin çekilmesi periodontoloji bilim dalının konuları arasındadır. Ayrıca yapılan çalışmalar, herhangi bir protez yapımından önce ( porselen kuronlar, hareketli protezler, implant uygulamaları) hastanın bir periodontoloğun muayenesinden geçmesinin, protezin ömrünü uzattığını göstermektedir. Bunun sebebi, dişleri destekleyen dokuların sağlıklı olmasının, bir binanın temelinin sağlam olmasına benzemesidir. Nasıl ki, temel sağlam olmazsa üzerine kurulan bina da sağlam olmaz, periodontolog muayenesinden geçmeyen diş etlerinin üzerine yapılacak olan protezler de uzun ömürlü olmamaktadır.
Dentalsancak Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği
PERİODONTAL TEDAVİ NELERİ İÇERİR ?

1. Başlangıç periodontal tedavi
Hastanın tüm sistemik ve ağız içi kayıtlarının alınması, Dişler üzerinde bakteri barındıran plağın uzaklaştırılması, Hastanın oral hijyen hakkında bilgilendirilmesi, Hastanın periodontal hastalık hakkında bilgilendirilmesi, Ağız içerisinde bulunan taksın dolguların düzeltilmesi hastanın kendi ağız temizliğini sağlayabilmesi için optimum durumun sağlanması, Diş taşlarının uzaklaştırılması,Diş kökleri üzerindeki bakteri birikintilerinin uzaklaştırılması, Kök yüzeyi düzleştirilmesi, Alt ve üst çenede bulunan dişlerin birbiri arasındaki ilişkinin (okluzyonun) kontrol edilmesini kapsar.

Oral hijyen kontrolu, Hastaların diş taşi temizliği ve polisaj işlemleri yapıldıktan 1 yada 2 hafta sonra hastanın kendi oral temizliğini sağlayıp sağlayamadığının bir perıodontolog tarafından kontrol edilmesidir. Hastanın oral hijyenini sağlayamadığı bölgeler hastaya tekrar anlatılır ve yanlışları gösterilir.
2. Tekrar değerlendirme:
Başlangıç periodontal tedavisinden sonra hasta tekrar değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda hastanın ileri perıodontal tedaviye ihtiyacı olup olmadığına karar verilir.

3. İleri periodontal tedavi :
İleri periodontal tedavi cerrahi yaklaşım ve dişeti kuretaj işlemlerini içerir. Cerrahi yaklaşımlar içerisinde: Gingivektomi, gingivoplasti, flap operasyonları, serbest dişeti grefti, bağ dokusu grefti, laterale kaydırılan flap, kronale kaydırılan flap, apıkale kaydırılan flap, fukasyaon defektlerinin tedavisi (tunel operasyonları bıcuspıdasyon hemisection). Kuron boyu uzatma, ostektomı ve osteoplasti bulunmaktadır. Regenerartif cerrahi periodontal tedavi ise: kaybedilmiş periodontal dokuların (doku desteğinin) tekrar kazanılmasını hedefler.

4. İdame tedavisi :
Aktif periodontal tedavi sonrasında dokuların sağlığını devam ettirebilmeyi amaçlar. Bu tedavide hastalar 3 veya 6 ayda hekimine kontrole gelerek tedavinin devamlığını sağlarlar.