Bizi Arayın | 232 421 05 45

Endodonti

KANAL TEDAVİSİ (ENDODONTİ)?
Amacımız kendi dişlerinizi elimizden geldiğince korumaktır. Dişlerimizden biri hastalandığında en bilinen koruma yöntemlerinden biri olan kanal tedavisi uyguladığımız tedavi şekillerindendir. Kanal tedavisi hasar görmüş dişlerin korunmasında önemli bir etkendir. Sinir, kan, lenf damarlarını içeren dişin içindeki yumuşak tabakanın kendini tamir edemeyecek derecede hasar görmesine genellikle kırık dişlerdeki veya derin çürüklerdeki bakteriler sebep olur. Bakteriler dişin özünde iltihaba yol açar. Hasar görmüş veya hastalanmış pulpa çıkarılmazsa diş ve çevresindeki dokular enfeksiyona maruz kalarak kaybedilebilir. Kanal tedavisi dişin kaybedilmesini önler. Böylece boşluğu doldurmak için öndekil ve arkadaki dişin kesilerek köprü protez veya implant yapılmasına gerek kalmaz. En iyi implant, kanal tedavisi yapılmış diştir.
NASIL UYGULANIR ?
Kanal tedavisi pulpanın hasar gördüğü durumlarda uygulanan bir tedavi şeklidir. Derin çürük, çatlak ve travma dolayısıyla pulpanın kendini iyileştiremeyeceği durumlarda diş canlılığını kaybeder, enfeksiyon bütün dişe yayılabilir. Kanal tedavisi yapılmazsa enfeksiyon kök ucundaki dokulara kadar ulaşabilir. Dişi çevreleyen çene kemiği de iltihaplanarak aşınır. Meydana gelen bu boşlukta oluşan abse şiddetli ağrıya neden olur. İlerleyen süreçte diş kaybı beklenen bir sonuçtur.
AŞAMALARI NELERDİR ?
Ağrısız bir tedavi olması için dişe anestezi yapılır, Daha sonra çürük temizlenip, dişin özüne ulaşılınca hastalıklı ve yumuşak doku çıkarılır. Sinir ve doku artıkları temizlenir. Kök ucuna kadar diş kanalına şekil verilir. Gerekirse bazı ilaçlar uygulanarak iyileşme hızlandırılabilir.Seanslar arasında diş iyileşene kadar geçici dolgu maddeleriyle dişin üzeri kapatılır. İltihabın üremesinin durduğu anlaşıldıktan ve kök ucundan iltihap gelmesi sona erdikten sonra kanal içerisi özel bir dolgu maddesiyle, kök ucuna kadar doldurulur. Bazı durumlarda bu seanslara hiç gerek olmayıp tek bir seansta da kanal tedavisini sağlıklı bir şekilde kanal tedavisini bitirmek mümkündür.

KANAL TEDAVİSİNİN ÖMRÜ ?
Kanal tedavisi uygulanmış diş tekrar enfekte olmazsa ve çürümesini önleyici tedbirler alınırsa, ömür boyu kullanılabilir. Dişhekimi kontrollerini aksatmazsanız enfeksiyonun başlangıcını yakalayabilir, erken teşhis avantajından yararlanabilirsiniz.